Autizmus és egyéb finomságok

Autizmus és egyéb finomságok

Az első tárgyalás után....

2016. június 25. - kiscsillag75

Jó régen írtam, de megvolt 1 hónapja az ápolási díj miatti perem. Lesz következő is augusztus 25-én. Szerencsére egy sorstársam aki ügyvéd felajánlotta, hogy ingyen segít! Nagyon hálás vagyok, mert nélküle eléggé elveszett lettem volna. A tárgyaláson megjelent az alperes vagyis II. fokú szerv ügyvédje, aki kérte, hogy a Bíróság utasítsa el a keresetemet és velem térítesse meg az ő perköltségüket. Mint kiderült én költségmentes vagyok, mivel szociális ügyben nyújtottam be keresetet. Nagyjából a lényeg... a Bírónő hamar átlátta a helyzetet, hogy valóban járt volna az ápolási(mivel itt nem konkrétan arról van szó, hogy a gyermekem fenekét kell törölgetni hanem MENTÁLIS problémákról). Az alap ápolási díjat mindenféle magyarázat nélkül meg kellett volna kapnom, a fokozotthoz szükséges az, hogy az önellátás több területén segítségre szoruljon. Azóta voltunk az autizmus ambulancián kivizsgáláson... decemberben és januárban pedig IQ vizsgálaton volt a fiam. Sajnos nem túl jó eredmény jött ki, 6 évesen 80-as IQ volt most 54-es.

Voltam a múlt héten a Heim Pál kórház pszichiátriai osztályán is (jelzem 2 hónapot vártunk) és kifogtunk egy olyan orvost aki látszólag nem értett az autizmushoz. Na már most annyi szakemberrel találkoztam a 12 év alatt, hogy lássam ha valakinek mondok valamit és a másik oldalon tök homály van a témával kapcsolatban, azt kérdezgette, hogy nem e akar meghalni a fiam, meg szokott e beszélni a halálról? Vagdossa e magát? Meg miket álmodik? Mondtam, hogy a fiam az álom fogalmát ismeri most már, de soha nem álmodik (saját elmondása szerint) kisebb korában pedig azt sem értette mit jelent.

Szóval a tárgyalást nem tudom hogyan értékeljem, mert ott szóban a Bírónő teljesen egyetértett velem de ennek ellenére elrendelt egy második tárgyalást. Amire jobb híjján az ügyvédem behívta a megszakértőt aki tavaly júliusban eldönötte, hogy a gyermekem nem igényel gondozást. A II. fok résézéről az volt a vélemény, hogy én túlzott elvárásokkal rendelkezem a szakértői véleménnyel kapcsolatban. (Talán némileg jogos, hiszen az utóbbi 1 évben a pályaválasztás miatt is 3 különböző szakvélemény született ami arról szól, hogy a fiam baromira nem önellátó) Meg hát azért másképp kell értékelni sok mindent, mert őt nem azért nem lehet egyedül hagyni itthon, mert nem tud elmenni wc-re. Próbálkoztunk azzal egy éve, hogy tudnánk megoldani ugye én dolgoztam! A nagyobb fiú testvére akkor még itthon lakott és majdnem mindig itthon volt vele, de volt, hogy el kellett mennie itthonról és akkor néhány órára egyedül maradt. Na így dordult elő 2 alkalommal is, hogy jöttek karbantartók, hogy a wc mögötti résznél folyik a víz, meg kell nézniük. 2 nagyobb ablak volt bent a vízóránál. Flexxel szétvágták az egész gipszkartont... a másik esetben is ez volt, hogy nálunk folyik a víz. A wc tartály feletti részt szedték szét a tapétát levágva és amúgy kiderült nem is nálunk folyt a víz! egy alkalommal pedig elcsavargott a fiam itthonról és majdnem a rendőrséget kellett hívni. Na ezek után nem hagytuk egyedül többet... csakhogy most már nincs senki aki segítsen vele lenni, vigyázni rá.

Na a lényeg, hogy nem tudom milyen ítélet fog születni, de a Bírónő mondta, hogy adjam be újra az igénylést. Próbáltam a Heim Pál kórház pszichiáterétől érdeklődni, hogy mit tud az ápolási díjról. Most figyeljetek érdekes rész jön.... Az azoknak jár akik nem tudják tartani a székletüket pl. meg ilyesmi... az én fiamnak szerinte semelyik nem jár, mert ahogy ő fogalmazott jó állapootban van!!!!!!!!!!!!!! Azért, mert beszél? hát baromira nincs jobb állapotban!


Szóval beadtam a héten az új igénylést mindent bejártam a papírok kitültése miatt, szerdán leadtam... majd csütörtökön hív a kedves ügyintéző a Kormény Hivataltól, hogy én tavaly adtam be és ugye abból tárgyalás lett? és annak mi lett az eredménye? mert ő addig nem tudja hogyan döntösön!!!!!! Mondom nem függ össze a kettő a Bírónő mondta! Erre közli, hogy neki ezt most meg kell beszélnie a II. fokkal és majd az okosok eldöntik! Meg hogy a fokozotthoz küldenek ki szakértőt azzal tisztában vagyok? Mondtam állok elébe! Ugyanis a Bírónő azt mondta, hogy adjam be mindegyikre az igényt jogom van hozzá, szerinte jár a magasabb összeg is a jogszabály szerint.

Lehet kicsit kusza voltam, de még rengeteget tudnék írni erről a témáról, mert ez az egész egy vicc ami itt zajlik! Itt jelezném, ha valaki tud ajánlani jó gyermekpszichiátert Budapesten az küldje el az elérhetőségét. Köszönöm, hogy olvastatok! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://nyaljukafagyit.blog.hu/api/trackback/id/tr738838642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása